Sosiale medier
I 2025 er sosiale medier er en av de raskeste veiene til Rom - gitt at Rom er potensielle kunder i ditt lokalmiljø som engasjerer med din merkevare.
Ved å markedsføre din bedrift i sosiale medier er du der kundene dine er hver dag. Det er her de gjør research, henter inspirasjon og tar store og små valg.
Siden sosiale mediers spe start på tidlig 2000-tallet har antall sosiale medier eksplodert - det har også andel brukere.
Faktisk så er Snapchat det mest brukte sosiale mediet i Norge med 66 % daglig bruk blant målgruppen 18-29 år - like etterfulgt av Instagram.
For å sette dette i perspektiv: 66 % er 3.6 millioner nordmenn - kun på Snapchat! Tar man med TikTok, Meta og andre aktuelle kanaler i mediemiksen sin er man sikret et utrolig bredt nedslagsfelt - og det er neimen ikke så dyrt som man skulle tro heller!


En vanlig misforståelse
De fleste bedrifter er jo på Instagram eller Facebook. Noen til og med på Snapchat og TikTok! Det er kjempebra - for det er det første steget med å sterkke ut en hånd til dine kunder.
Men det er også her misforståelsen oppstår. Når vi snakker om sosiale medier snakker vi gjerne om paid social og owned social - eller kjøpte kanaler og eide kanaler på godt norsk.
Lets break it down 👇
Nysgjerrig på å jobbe sammen?
Kanskje har du bare et spørsmål eller ønsker en liten prat for å se om vi er rett for hverandre - uansett hva det er, så er det helt uforpliktende å sende oss en melding.
Du kan enten fylle ut skjemaet her eller så kan du bare sende oss en mail direkte til pipbyra@gmail.com. Uansett så hører du hvert fall fra oss om ikke så alt for lenge.
Vi pipes 🐥
Egne kanaler
Dette er bedriftens egne kontoer på sosiale medier. Det er her du oppdaterer følgerne dine på nyheter og oppdateringer fra din bedrift.
Utmerket for å holde på eksisterende kunder og pleie forholdet med dem. Tenk på det litt som god kundeservice når kunden allerede står i butikken din.
Men hvordan får du kunden inn i butikken?
Hvordan kan du nå frem til de som ikke vet at du eksisterer og hvordan kan du øke omsetningen og vokse? Det er her kjøpte kanaler kommer inn som en viktig kanal for markedsføring.
I egne kanaler er det ofte vanskelig å forstå hva som funker og hva som engasjerer følgerne dine.
Kjøpte kanaler
Dette er helsiden i avisa, sponsoratene på lokale arrangementer og skiltet du setter ut foran sjappa. Kanaler der du betaler for å vises.
Gjennom kjøpte kanaler i sosiale medier har du mulighet til å nå ut til enda flere enn du gjør i egne kanaler. Dette er kunder som ellers ikke ville funnet deg.
Vi hjelper deg med å lage innhold som treffer din målgruppe godt, som gjør at du kan vokse din bedrift og som gjør at du kan tilby dine tjenester til enda flere.
Kjøpte kanaler gir deg også unik innsikt i dine kunder og målgruppene dine - som du kan bruke i egne kanaler for å lage enda mer spisset innhold til de lokale og lojale.